Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

ΚΟΙΝΩΝΙΑ: Ο φιλελληνισμός σήμερα και η επικαιρότητα του Μπάιρον

«Θα ξεσηκώσω, αν μπορέσω, και τις πέτρες ακόμα, ενάντια στους τυράννους της γης», λέει ο Μπάιρον στο περίφημο ποίημά του «Δον Ζουάν»

Ο φιλελληνισμός σήμερα
Το διεθνές κίνημα «Είμαστε όλοι Ελληνες»

ΑΡΘΡΟ Του ΠΑΝΟΥ ΤΡΙΓΑΖΗ προέδρου του Συνδέσμου «Μπάιρον» για τον Φιλελληνισμό και τον Ελληνισμό

Τα τελευταία χρόνια θεοί και δαίμονες απειλούν και εκβιάζουν τον ελληνικό λαό για την τήρηση των Μνημονίων. Ωστόσο, υπάρχει και το αντίβαρο, που είναι το διεθνές κίνημα «Είμαστε όλοι Ελληνες».

Πρόκειται για ένα μεγάλο κίνημα διεθνούς αλληλεγγύης με τον σκληρά δοκιμαζόμενο ελληνικό λαό από τις μνημονιακές πολιτικές, το οποίο εκδηλώθηκε με συντονισμένο τρόπο στις 18 Φλεβάρη 2012, σε πολλές χώρες της Ευρώπης αλλά και πέραν της «Γηραιάς Ηπείρου», στη Ν. Υόρκη και στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας.

Ας θυμηθούμε ότι η φράση «Είμαστε όλοι Ελληνες» ανήκει στον μεγάλο Άγγλο ποιητή Πέρσι Σέλεϊ, στενό φίλο και ομοϊδεάτη του Λόρδου Βύρωνα.

Το 1821, όταν ξέσπασε ο αγώνας του ελληνικού λαού για την ανεξαρτησία του, ο Σέλεϊ είδε στην Ελληνική Επανάσταση την ενσάρκωση των ιδεών της Γαλλικής Επανάστασης για «Ελευθερία - Ισότητα - Αδελφοσύνη» και στον πρόλογό του για το λυρικό του δράμα «HELLAS» έγραψε: «Η απάθεια των κυβερνώντων του πολιτισμένου κόσμου έναντι του έθνους στο οποίο οφείλουν τον πολιτισμό τους είναι κάτι τελείως ακατανόητο. Είμαστε όλοι Ελληνες. Οι νόμοι μας, η λογοτεχνία μας, η θρησκεία μας, οι τέχνες μας, έχουν όλα τις ρίζες τους στην Ελλάδα».

Ο Σέλεϊ πίστευε ότι ο ελληνικός λαός με την Επανάστασή του αγωνιζόταν για λογαριασμό όλης της Ευρώπης.

Για λογαριασμό όλων των ευρωπαϊκών λαών αγωνίζεται και σήμερα ο λαός μας, αρνούμενος το ρόλο του «πειραματόζωου» για την εφαρμογή στην Ελλάδα των πιο ακραίων νεοφιλελεύθερων πολιτικών, που ισοδυναμούν με «πολιτιστική αντεπανάσταση», σύμφωνα με τον καθηγητή Κωνσταντίνο Τσουκαλά. Για λογαριασμό όλης της Ευρώπης αγωνίζεται ο ελληνικός λαός, διότι η πρωτόγνωρη κρίση που ζει η Ελλάδα είναι και ευρωπαϊκή.

Και επειδή οι αρχιτέκτονες των Μνημονίων εμφανίζονται ως υπέρμαχοι του ευρωπαϊσμού, θα ήθελα να θυμίσω ότι ένας σύγχρονος Γάλλος διανοητής, ο πρώην διευθυντής της «Le Monde Diplomatique» Ιγνάσιο Ραμονέ, είχε χαρακτηρίσει το λεγόμενο ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο «καρδιά του σύγχρονου ευρωπαϊκού πολιτισμού». Άρα, αν αφαιρεθεί η καρδιά της για ποια Ευρώπη γίνεται λόγος;

Οπως όλοι αντιλαμβανόμαστε, ο σύγχρονος φιλελληνισμός δεν είναι εθνοκεντρικός και δεν συμβιβάζεται με απόψεις περί του «ανάδελφου έθνους» των Ελλήνων. Αποτελεί την έκφραση ενός σύγχρονου διεθνισμού.

Η επικαιρότητα του Μπάιρον
Όπως είναι γνωστό, κορυφαίος των φιλελλήνων που αγωνίστηκαν στο πλευρό του ελληνικού λαού για την αποτίναξη του ζυγού της Οθωμανικής αυτοκρατορίας θεωρείται ο Λόρδος Βύρων και γι' αυτό η ημέρα θανάτου του Λόρδου Βύρωνα (19 Απριλίου 1824) έχει οριστεί από την ελληνική Πολιτεία ως Ημέρα Φιλελληνισμού και Διεθνούς Αλληλεγγύης.

Κατά τη γνώμη μας, τα μηνύματα των αγώνων και της ποίησής του διατηρούν την ισχύ τους και στον 21ο αιώνα. «Υπήρξε ο ποιητής -γράφει ο καθηγητής Μ.-Β. Ραΐζης- που κατέκρινε την αυθαιρεσία και την απανθρωπιά των τυράννων, που καταπίεζαν και ποδοπατούσαν τους αδύναμους συνανθρώπους τους, ενώ κολάκευαν ή προσκυνούσαν τους ισχυρούς». «Θα ξεσηκώσω, αν μπορέσω, και τις πέτρες ακόμα, ενάντια στους τυράννους της γης», λέει ο Μπάιρον στο περίφημο ποίημά του «Δον Ζουάν». Τα λόγια αυτά του Μπάιρον είναι εξαιρετικά επίκαιρα διότι και σήμερα πηγάζουν πολλά δεινά για τους λαούς από μια άνιση και άδικη παγκόσμια τάξη της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης.

ΠΗΓΗ: http://www.enet.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

αβαγνον