Εδώ παρουσιάζονται οι επιβλητικές ακροπόλεις από δύο κυρίως αρχαίες ελληνικές πόλεις - παρέχοντας μας μια γεύση από την ελληνική αρχιτεκτονική που εκτείνεται σε όλη τη Μεσόγειο ... (VIDEO).
(1) Η φημισμένη Ακρόπολη που συμβολίζει τη δύναμη της Αθήνας, στην κυριολεξία με το ύψος της, η δε ιστορία αυτής επάνω στην ψηλή βραχώδη προεξοχή με ύψος 490 ποδιών πηγαίνει απίστευτα πίσω περίπου το 3500 π.Χ., καθιστώντας την έτσι παλαιότερη ακόμη και από την Μεγάλη Πυραμίδα.
Και ενώ ξεκίνησε ως μία στρατηγική οχύρωση του γύρω οικισμού, στον χώρο της Ακρόπολης της Αθήνας δόθηκε τόσο πολιτική όσο και θρησκευτική έννοια από την κλασική περίοδο (γύρω στο 5ο αιώνα π.Χ.), με την εντυπωσιακή ποικιλία της σε ναούς και μνημεία - συμπεριλαμβανομένων των δομών όπως ο Παρθενώνας, το Προπύλαια, το Ερέχθειο είναι όλες αυτές οι δομές χαρακτηριστικά παραδείγματα της αρχαίας ελληνικής αρχιτεκτονικής.
(2) Όσο για την αρχαία πόλη του Ακράγαντα (ή Ἀκράγας) στη Σικελία, ήταν μία από τις σημαντικότερες ελληνικές κατοικημένες πόλεις της (Magna Graecia ), Μεγάλης Ελλάδας κατά τη διάρκεια αυτής που έχει ονομαστεί ως η χρυσή εποχή των ελληνικών πόλεων-κρατών (περίπου τον 5ο αιώνα π.Χ.).
Η πόλη ιδρύθηκε αρχικά στις αρχές του 6ου αιώνα από Έλληνες αποίκους από την Γέλα Gela (Σικελία), και από την αρχή του επόμενου του αιώνα, ενδεχομένως, είχε έναν πληθυσμό πάνω από 100.000 ανθρώπους.
Στην πραγματικότητα, μετά από πολλές πολιτικές και στρατιωτικές αναταραχές κατά τη διάρκεια των Πουνικών πολέμων, (Punic) η πόλη κατάφερε να ανακτήσει την ευημερία της, σε τέτοιο βαθμό που στους κατοίκους της (η πόλη μετονομάζεται Agrigentum) χορηγήθηκε ρωμαϊκή υπηκοότητα μετά το θάνατο του Ιούλιου Καίσαρα το 44 π.Χ.
Ακόμη και ο Ελλην λυρικός ποιητής Πίνδαρος, ο οποίος καταγόταν από την «ενδοχώρα» την Θήβα, περιγράφει τον Ακράγαντα ως "η πιο όμορφη πόλη στον κόσμο που κατοικείται από θνητούς». Αρκεί να πούμε, η μεγάλη πόλη είχε τη δική της Ακρόπολης της, που περιλαμβάνει την φημισμένη Κοιλάδα των Ναών.
ΠΗΓΗ: Πολυμέσα Altair4- Altair4 Multimedia Archeo3D Production
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
αβαγνον