Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Η Μακεδονία των κλασσικών και ελληνιστικών χρόνων

Παράλληλα με την Αθήνα και τη Σπάρτη, η Μακεδονία υπήρξε το ελληνικό κράτος που προκαλούσε και εξακολουθεί να προκαλεί ιστορικό αλλά και γ...

Σας καλωσορίζω στο Άβαγνον

Σας καλωσορίζω στο Άβαγνον

Τρίτη, 7 Μαρτίου 2017

Τα συναισθήματα των αρχαίων Ελλήνων "ζωντανεύουν" σε έκθεση στη Νέα Υόρκη ...!

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ 
ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΟΠΩΣ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ, ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ κ.ά.
Τι αισθάνονταν οι αρχαίοι Έλληνες; Πώς εξέφραζαν, έλεγχαν ή διαχειρίζονταν τα συναισθήματά τους; 
Συχνά λέγεται ότι η αρχαία Ελλάδα «λουζόταν» στο φως της λογικής, όμως στην πραγματικότητα πίσω από αυτή την αντίληψη κρύβεται ένας κόσμος γεμάτος συναισθήματα, όπως δείχνει και το γεγονός ότι η πρώτη λέξη στην Ιλιάδα είναι «μήνις», δηλαδή οργή.

Αναθηματικό ανάγλυφο στον Ασκληπιό
τελος 5ου αρχές 4ου αι π.Χ.
ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ

Τι αισθάνονταν οι αρχαίοι Έλληνες; Πώς εξέφραζαν, έλεγχαν ή διαχειρίζονταν τα συναισθήματά τους; Τι κοινό υπάρχει με τη σύγχρονη εποχή; Μια πρωτοποριακή έκθεση, που θα συζητηθεί πολύ, καθώς φέρνει στην επιφάνεια πλήθος πληροφοριών για το «άγνωστο» θέμα των συναισθημάτων στην αρχαία Ελλάδα, ξεκινά στις 9 Μαρτίου 2017 στο Πολιτιστικό Κέντρο του Ιδρύματος Ωνάση, στη Νέα Υόρκη. Τίτλος της «A World of Emotions: Ancient Greece, 700 π. Χ. - 200 μ. Χ.» (Ένας κόσμος συναισθημάτων: Αρχαία Ελλάδα, 700 π. Χ. - 200 μ. Χ.).


Όπως πληροφορεί το Ίδρυμα στην ιστοσελίδα του, η έκθεση, που θα διαρκέσει ως τις 24 Ιουνίου 2017, παρουσιάζει 130 και πλέον αριστουργήματα από μερικά από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα μουσεία του κόσμου, όπως το Μουσείο Ακρόπολης, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Λούβρο, το Βρετανικό Μουσείο και τα Μουσεία Βατικανού. Στόχος της έκθεσης είναι να εξερευνήσει τις ιδέες και τις αντιλήψεις που είχαν οι άνθρωποι της αρχαιότητας γύρω από τα συναισθήματα, αλλά και τους τρόπους απεικόνισής τους, αποκαλύπτοντας πόσο εντυπωσιακά οικείες, αλλά και συγκλονιστικά ξένες είναι με τις δικές μας. Συχνά λέγεται ότι η αρχαία Ελλάδα «λουζόταν» στο φως της λογικής, όμως στην πραγματικότητα πίσω από αυτή την αντίληψη κρύβεται ένας κόσμος γεμάτος συναισθήματα, όπως δείχνει και το γεγονός ότι η πρώτη λέξη στην Ιλιάδα είναι «μήνις», δηλαδή οργή.

Η έκθεση, που υλοποιήθηκε με την αρωγή μιας ομάδας διακεκριμένων επιμελητών, θα παρουσιάσει έργα αγγειογραφίας, γλυπτά (από φυσικού μεγέθους αγάλματα από το Μουσείο της Ακρόπολης ως επιτύμβια ανάγλυφα), θεατρικές μάσκες, φυλαχτά, νομίσματα και αναθήματα, καθώς και πολλά ακόμα αντικείμενα που χρονολογούνται από τις αρχές του 7ου αι. π. Χ. (παραδοσιακή χρονολόγηση της Ιλιάδας) ως τα τέλη του 2ου αι. μ. Χ.

Επιτύμβια στήλη με Επίγραμμα για την Ζωή, κόρη του Πηνειού 3αι μ Χ.

Πολλά από αυτά θα εμφανιστούν για πρώτη φορά στις ΗΠΑ, ενώ κάποια άλλα θα κάνουν το πρώτο τους «ταξίδι» εκτός Ελλάδας. Όλα μαζί πάντως θα δώσουν μια μοναδική ευκαιρία: Να αναλογιστούμε τον ρόλο των συναισθημάτων στην προσωπική, κοινωνική και πολιτική ζωή μας, συμβάλλοντας παράλληλα στην προώθηση αυτού του σχετικά νέου πεδίου, που είναι η ιστορία των συναισθημάτων.

Άγαλμα του μειδιάζοντα Κούρου με αφιέρωση  στον Απόλλωνα

Ταυτόχρονα με την έκθεση, θα πραγματοποιηθούν ξεναγήσεις για όλη την οικογένεια, καθώς και μια σειρά από ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις. Για παράδειγμα, στο πλαίσιο της σειράς περιπατητικών συνομιλιών Let's Walk (Ας Περπατήσουμε), εκλεκτοί καλεσμένοι θα περιπλανώνται σε συγκεκριμένες ημερομηνίες στην έκθεση συμμετέχοντας σε συζητήσεις εμπνευσμένες από τα εκθέματα, ενώ στις 3 Απριλίου, σε συνεργασία με το Axion Estin Foundation, το Ίδρυμα θα φιλοξενήσει ένα κονσέρτο βυζαντινών ύμνων για τη Μεγάλη Εβδομάδα.

Τοιχογραφία με Σκηνή από την θυσία της Ιφιγένειας 62-79 μ.Χ.

Την έκθεση επιμελήθηκαν, για λογαριασμό του Ιδρύματος, ο 'Αγγελος Χανιώτης, Καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας και Κλασικών Σπουδών στη Σχολή Ιστορικών Μελετών του Ινστιτούτου Προηγμένων Μελετών του Πρίνστον, ο Νικόλαος Καλτσάς, Επίτιμος Διευθυντής του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (πρώην διευθυντής του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου) και ο Ιωάννης Μυλωνόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Αρχαίας Ελληνικής Τέχνης και Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια. Η έκθεση συνοδεύεται από ένα πλήρως εικονογραφημένο κατάλογο, που περιλαμβάνει κείμενα δεκάδων μελετητών και συγγραφέων από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Κύπελλο με τον Αχιλλέα να θανατώνει την  Πενθεσίλεια 470 460 π.Χ.
Αγαλματίδιο της  Τυρώς που κοιτάζει   τα παιδιά της 300-250 π.Χ./
Στην ελληνική μυθολογία η Τυρώ ήταν κόρη του Σαλμωνέως και της Αλκιδίκης. Αναφέρεται από τον Όμηρο ως μία από τις εξυπνότερες γυναίκες των Αχαιών. Η Τυρώ ήταν σύζυγος του Κρηθέως, αλλά ερωτεύθηκε τον ωραίο ποτάμιο θεό Ενιπέα, καθώς έκανε το μπάνιο της στα νερά του ποταμού αυτού. Ο Ποσειδών έλαβε τη μορφή του Ενιπέως και την εξαπάτησε. Οι Ποσειδών και Τυρώ έγιναν έτσι οι γονείς του Πελία και του Νηλέως. Αργότερα, η Τυρώ και ο Κρηθέας απέκτησαν τρεις γιούς, που ήταν οι Αίσονας, Φέρητας και Αμυθάονας.Ο μύθος της Τυρώς χρησιμοποιήθηκε από τον Σοφοκλή σε δύο ομώνυμες τραγωδίες του, από τις οποίες σώθηκαν αποσπάσματα.

Έρως τεντώνει το  τόξο του 2ος αι μ.Χ.

Θεατρική προσωπίδα  τραγικού από χαλκό 4 αι π.Χ.

Αμφορέας με σκηνή του Αχιλλέα και του Αίαντα να παίζουν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι 540 π.Χ.

Επιτύμβια στήλη με σκηνή του αποχαιρετισμού   3ος αι π.Χ.

Στατήρας Πύρρου Ι - Νίκη που κρατά κότινο  και τρόπαιο  278-276 π.Χ.


Άγαλμα ενός αγοριού με  μία Χήνα 3ος αι .π.Χ.


Η κεφαλή της Πενθεσίλειας Αντίγραφο ρωμαϊκής περιόδου από την Ελληνιστική εποχή

Αμφορέας με τον Μενέλαο  και την  Ελένη 430-420 π.Χ.


Δίνος με το Συμπόσιο των Θεών 420 -410 πΧ.

ΕΚ ΤΩΝ :

A World of Emotions: Ancient Greece, 700 BC – 200 AD is curated b:
Angelos Chaniotis, Professor of Ancient History and Classics
Institute for Advanced Study, Princeton

Nikolaos Kaltsas, Director Emeritus
National Archaeological Museum, Athens

Ioannis Mylonopoulos, Associate Professor of Ancient Greek Art, Architecture, and Archaeology
Columbia University, New York

Exhibition Lenders
GREECE

Hellenic Ministry of Culture and Sports

Archaeological Collection of Acharnes, Ephorate of East Attica
Athens, Acropolis Museum
Athens, Archaeological Museum of Kerameikos
Athens, Epigraphic and Numismatic Museum
Athens, Museum of the Ancient Agora
Athens, National Archaeological Museum
Brauron, Archaeological Museum
Delos, Archaeological Museum
Heraklion, Archaeological Museum
Ioannina, Archaeological Museum
Larissa, Diachronic Museum
Marathon, Archaeological Museum
Pella, Archaeological Museum
Piraeus, Archaeological Museum
Samos, Archaeological Museum of Pythagoreion
Samos, Archaeological Museum of Vathi
Thera, Archaeological Museum
Thessaloniki, Archaeological Museum
Thebes, Archaeological Museum
Veria, Archaeological Museum
Athens, Nicholas P. Goulandris Foundation—Museum of Cycladic Art
Thessaloniki, The George Tsolozidis Collection

FRANCE
Paris, Musée du Louvre, Department of Greek, Etruscan, and Roman Antiquities

GERMANY
Staatlichen Antikensammlungen und Glyptothek Muenchen

ITALY
Naples, Museo Archeologico Nazionale
Rome, Roma Capitale, Musei Capitolini, Centrale Montemartini

SWITZERLAND
Antikenmuseum Basel und Sammlung Ludwig

UNITED KINGDOM
London, The British Museum

UNITED STATES OF AMERICA
Boston, Museum of Fine Arts
New York, The Metropolitan Museum of Art

VATICAN CITY STATE
Città del Vaticano, Musei Vaticani



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

αβαγνον