Παρασκευή 14 Απριλίου 2017

Ὦ γλυκύ μου ἔαρ, γλυκύτατόν μου τέκνον ... η κορύφωση του Θείου Δράματος, ημέρα πένθους της Χριστιανοσύνης

Ὦ γλυκύ μου ἔαρ, 
γλυκύτατόν μου τέκνον, 
ποῦ ἔδυ σου το κάλλος;

Ὦ φῶς τῶν ὀφθαλμῶν μου, 
γλυκύτατόν μου τέκνον, 
πῶς τάφῳ νῦν καλύπτῃ;

Ἰδεῖν τήν τοῦ Υἱοῦ σου, 
ἀνάστασιν Παρθένε, 
ἀξίωσον σούς δούλους.
Salvador Dali, Εσταυρωμένος, 1951

ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥ ΣΑΛΒΑΝΤΟΡ ΝΤΑΛΙ.
«Ο Χριστός του Αγίου Ιωάννη του Σταυρού» του Σαλβαντόρ Νταλί (1951). Η απεικόνιση του Ιησού Χριστού στον Σταυρό, προβάλλεται σ' ένα σκοτεινό ουρανό και στη βάση φαίνεται βάρκα με ψαράδες μέσα σε μια λίμνη. 

Αν και πρόκειται για τη Σταύρωση, ωστόσο δεν διακρίνεται αίμα στο σώμα και στα χέρια του Χριστού, ούτε υπάρχει το ακάνθινο στεφάνι. Κι αυτό, διότι ο Νταλί, δημιούργησε τον πίνακα, λόγω ενός ονείρου που είχε δει. 

Ο τίτλος του πίνακα «Ο Χριστός του Αγίου Ιωάννη του Σταυρού», βασίστηκε σε σχέδιο ενός Ισπανού μοναχού του 16ου αιώνα. Ωστόσο, η σύνθεση του Χριστού βασίστηκε σ' ένα τρίγωνο και έναν κύκλο. Ο σχηματισμός του τριγώνου γίνεται από τα χέρια του Χριστού και ο κύκλος από το κεφάλι Του. Ως προς το τρίγωνο, αυτό ενδεχομένως να είναι αναφορά στην Αγία Τριάδα, ενώ ως προς τον κύκλο ενδεχομένως οδηγεί στην πλατωνική σκέψη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

αβαγνον